S
Με το τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν:
1. Σκηνοθετήσει μια Μικρού Μήκους Ταινία.
2. Σκηνοθετήσει μια κινηματογραφική άσκηση: Το Μονοπλάνο.
3. Σκηνοθετήσει ένα κινηματογραφικό project: Το Προσωπικό.
4. Σκηνοθετήσει μια σκηνή στην τάξη στο πλαίσιο του Directing Workshop.
5. Συμμετάσχει σαν οπερατέρ, ηχολήπτης, βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφος και βοηθός παραγωγής σε σκηνές συμμαθητών τους.
6. Συμμετάσχει σε 100 ώρες πρακτικού γυρίσματος κατά τη διάρκεια των Directing Workshops
7. Παρακολουθήσει 42 masterclasses με τους:
— Γιάννη Αγελαδόπουλο (VFX)
— Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο (Σκηνοθεσία)
— Πηνελόπη Βαλτή (Σκηνογραφία)
— Σοφία Βάσο (Ενδυματολογία & Σκηνογραφία)
— Προκόπη Βλασερό (SFX)
— Αλέξανδρο Βούλγαρη (Σκηνοθεσία & Μουσική Κιν/φου)
— Κάτια Γκουλιώνη (Υποκριτική)
— Γιώργο Γούση (Σκηνοθεσία)
— Γιώργο Δανόπουλο (Ντοκιμαντέρ)
— Σοφία Δημοπούλου (Casting)
— Ευγένιο Διονυσόπουλο (Δ. Φωτογραφίας)
— Γιώργο Ζώη (Σκηνοθεσία)
— Δομήνικο Ιγνατιάδη (Ντοκιμαντέρ)
— Μαρία Καλλιμάνη (Υποκριτική)
— Άκη Καπράνο (Κριτική Κινηματογράφου)
— Γιώργο Καρβέλα (Δ. Φωτογραφίας)
— Σοφία Κόκκαλη (Υποκριτική)
— Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο (Σενάριο)
— Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο (Ντοκιμαντέρ)
— Ανδρέα Κωνσταντίνου (Υποκριτική)
— Ευαγγελία Κρανιώτη (Ντοκιμαντέρ)
— Ζακλίν Λέντζου (Σκηνοθεσία)
— Μανώλη Μαυρή (Σκηνοθεσία)
— Φωκίων Μπόγρη (Σκηνοθεσία)
— Θανάση Νεοφώτιστο (Σκηνοθεσία)
— Δημήτρη Ξανθόπουλο (Υποκριτική)
— Γιάννη Οικονομίδη (Σκηνοθεσία)
— Αγγελική Παπούλια (Υποκριτική)
— Ασημίνα Προέδρου (Σκηνοθεσία)
— Ευθύμη Kosemund Σανίδη (Σκηνοθεσία)
— Μάνθο Σάρδη (Color Correction)
— Μαρία Σκουλά (Υποκριτική)
— Γιώργο Τελτζίδη (Σενάριο)
— Σύλλα Τζουμέρκα (Σκηνοθεσία)
— Έλενα Τοπαλίδου (Υποκριτική)
— Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου (Υποκριτική)
— Ντίνο Τσέλη (Μουσική Κινηματογράφου)
— Βάλια Τσέρου (Sound Design)
— Γιάννη Τσορτέκη (Υποκριτική)
— Άγγελο Φραντζή (Σκηνοθεσία)
— Γιάννη Χαλκιαδάκη (Μοντάζ)
— Ελίνα Ψύκου (Σενάριο)
8. Παρακολουθήσει 4 πρακτικά workshops:
— Διεύθυνσης Φωτογραφίας με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο
— Κάμερα
— Μοντάζ
— Ηχητικού Σχεδιασμού
9. Παρακολουθήσει 410+ προγραμματισμένες ώρες μαθήματος.
10. Προοπτική συμμετοχής στην παραγωγή μικρού και μεγάλου μήκους ταινιών και μουσικών βίντεο, εφόσον τρέξουν γυρίσματα από τους συντελεστές του σεμιναρίου.
11. Με το τέλος του σεμιναρίου οι δουλειές των μαθητών θα προβληθούν σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας.
– Γνωριμία
– Τι είναι σκηνοθεσία
– Αφήγηση: Κατανόηση και στόχοι
– Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών
– Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας ταινιών μεγάλου μήκους
– Χωροχρόνος στον κινηματογράφο
– Αφήγηση: Κατανόηση και στόχοι
– Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών
– Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας ταινιών μεγάλου μήκους
– Χωροχρόνος στον κινηματογράφο
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό καθ’όλη την διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Κάστινγκ
– Πρόβα
– Δουλειά εκτός πρόβας
– Γύρισμα
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό καθ’όλη την διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Χτίσιμο ρόλου / χαρακτήρα
– Προσεγγίζοντας ένα κείμενο
– Σενάριο / κείμενο: Προσεγγίζοντας την πρόζα
– Πρακτικές ασκήσεις
– Ηθοποιός και μοντάζ: Πώς η διαδικασία του post production διαμορφώνει την τελική ερμηνεία του ηθοποιού και δημιουργεί το ύφος του χαρακτήρα
Θέαση και απόδομηση σημαντικών ερμηνευτικών στιγμών και σκηνών από ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό καθόλη την διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Χτίσιμο ρόλου / χαρακτήρα
– Προσεγγίζοντας ένα κείμενο
– Σενάριο / κείμενο: Προσεγγίζοντας την πρόζα
– Πρακτικές ασκήσεις
– Ηθοποιός και μοντάζ: Πώς η διαδικασία του post production διαμορφώνει την τελική ερμηνεία του ηθοποιού και δημιουργεί το ύφος του χαρακτήρα
– Ποια τα τέσσερα στάδια παραγωγής μιας ταινίας και ποιος ο ρόλος του σκηνοθέτη σε όλα τα στάδια παραγωγής
– Βασικοί συντελεστές/συνεργάτες του σκηνοθέτη σε μία κινηματογραφική παραγωγή και ποιος ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο παραγωγής
– Ανάλυση και επεξήγηση κινηματογραφικής ορολογίας όπως ντεκουπάζ, ρεπεράζ, όρντινο, ρακόρ κτλ.
– Προϋπολογισμός
– Φορείς χρηματοδότησης
– Φεστιβαλική διανομή
-Η μικρού μήκους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:
Διαφορετικές φόρμες αφήγησης
Παρουσίαση και ανάλυση 1ου Project
-Τι είναι / πως ορίζεται κινηματογραφικά.
-Ποια η δραματουργική του χρησιμότητα.
-Η ιδιαιτερότητα της σύνθεσης του κάδρου του.
-Μονοπλάνο και υποκριτική των ηθοποιών.
-Θέαση μερικών από των σπουδαιότερων μονοπλάνων στην ιστορία του κινηματογράφου.
Παρουσίαση και ανάλυση 2ου project.
Πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα δοθούν μόνο την ημέρα της παρουσίασης του.
– Βασική χρήση των φακών
– Σύνθεση κάδρου
– Μέγεθος κάδρου, γωνία λήψης και κίνηση κάμερας
– Κάδρο και δραματουργία
– Παραδείγματα ταινιών
– Τεχνική προσέγγιση στο τρόπο χρήσης μιας κάμερας
– Workshop κάμερας και φακών
Masterclass και Workshop με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο:
– Ποιος ο ρόλος του Διευθυντή Φωτογραφίας
– Τι είναι η φωτογραφία σε μία ταινία
– Τεχνικές φωτισμού
– Τι φώτα χρησιμοποιούνται και με τι σκοπό
α) Ανάλυση κειμένου
β) Πρόβα Ηθοποιών
Στήσιμο ενός Directing Workshop από τον Χρήστο Πυθαρά, σε συνεργασία με επαγγελματίες ηθοποιούς.
Βήμα-βήμα θα σκηνοθετήσουμε μια σκηνή σύμφωνα με τις έννοιες:
α) Ντεκουπάζ
β) Άξονας
γ) Continuity
δ) Καδράρισμα
ε) Συνέπεια
στ) Ύφος / Ταυτότητα
Ο κάθε μαθητής θα σκηνοθετήσει μια σκηνή από μια μεγάλου μήκους ταινία, έχοντας στην διάθεση του δύο ώρες.
Θα δουλέψει με δύο επαγγελματίες ηθοποιούς και θα συνεργαστεί με συμμαθητές του στα πόστα του οπερατέρ, ηχολήπτη και βοηθού σκηνοθέτη.
Το κάθε πόστο θα έχει τον αντίστοιχο υπεύθυνο καθοδήγησης από τους εξωτερικούς συνεργάτες του σεμιναρίου.
Όλοι οι μαθητές θα σκηνοθετήσουν μια σκηνή και θα περάσουν από τα τρία πόστα, σε σκηνές συμμαθητών τους.
Με τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο
Στο πλαίσιο του masterclass σεναρίου θα αναλυθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του αφηγήματος και πως αυτά αξιοποιούνται στο πλαίσιο της σεναριακής αφήγησης.
Θα γίνει ιδιαίτερη εστίαση σε ζητήματα όπως:
— Η μορφή του σεναρίου
— Σεναριακή απόδοση λογοτεχνικών κειμένων
— Τρόποι οργάνωσης της σεναριακής αφήγησης
Με την Ελίνα Ψύκου
Θα εξετάσουμε:
– Ιδέα
– Θέμα
– Δομή
– Χαρακτήρες
– Χωροχρόνο
Με τον Γιώργο Τελτζίδη
Με τον Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο
– Παραδείγματα και ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
– Τεχνικές αφήγησης
– Ρυθμός
– Διαχείριση χωροχρόνου
– Παρουσίαση χαρακτήρων και των δράσεων
– Εξέλιξη της πλόκης
– Πως «περνάμε» το υλικό (import)
– Πως ορίζουμε τα presets
– Βασικές λειτουργίες / τεχνικές
– Export
– Τεχνικές αφήγησης
– Διαφορετικά cut μιας σκηνής από ταινίες μεγάλου μήκους και η διαφορά στη δραματουργία της κάθε εκδοχής.
– Μοντάζ της σκηνής του directing workshop
Με τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο
Στο πλαίσιο του masterclasss ντοκιμαντέρ θα αναλυθούν κομβικά σημεία στη δημιουργία μιας ταινίας ντοκιμαντέρ, από τη σύλληψή της έως τη διανομή της, μέσα από την παρουσίαση συγκεκριμένων παραδειγμάτων.
Θα συζητηθούν ζητήματα όπως η επιλογή του θέματος ενός ντοκιμαντέρ, η σημασία της έρευνας, τρόποι αναπαράστασης της πραγματικότητας, ηθικά διλήμματα, η χρήση του αρχειακού υλικού, τρόποι διαχείρισης του voice over και η τεχνική επεξεργασία του ντοκιμαντέρ ως μια δεύτερη ευκαιρία.
Με τον Γιώργο Δανόπουλο
Με τον Χρήστο Πυθαρά
– Διαφορετικά είδη ταινιών τεκμηρίωσης
– Τεχνικές αφήγησης
– Προσέγγιση και προετοιμασία
– Θέαση και ανάλυση σπουδαίων ντοκιμαντέρ
Με τον Χρήστο Πυθαρά
– Διαφορετικά είδη ταινιών τεκμηρίωσης
– Τεχνικές αφήγησης
– Προσέγγιση και προετοιμασία
– Θέαση και ανάλυση σπουδαίων ντοκιμαντέρ
Με τον Άγγελο Φραντζή
Με τον Γιώργο Ζώη
Με την Βάλια Τσέρου
– Η ηχοληψία στο γύρισμα
– Τα στάδια του ήχου στο post production:
α. Καθαρισμός πρόζας
β. Ατμόσφαιρες
γ. Folley
δ. Sound effects
ε. Mixage
– Πρακτικό workshop σε σκηνές από μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και animation ταινίες.
Α. Ιδέες Μικρού Μήκους
Σεναριακή ανάπτυξη των ιδεών για τις ταινίες μικρού μήκους.
Β. Προ-παραγωγή (Α’)
Η σημασία της προετοιμασίας.
Τα στάδια οργάνωσης
-Ηθοποιοί
-Συνεργάτες
-Production breakdown
-Εξοπλισμός
-Πρόβα
-Ρεπεράζ
-Ντεκουπάζ
Κινηματογραφικά Διαμάντια
Με την Μαρία Καλλιμάνη
Μάθημα αφιερωμένο στα μουσικά βίντεο με τον Χρήστο Πυθαρά
Παράδοση των σκηνών directing workshops.
Θέαση όλων των σκηνών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Με τον Δομήνικο Ιγνατιάδη
Ανάπτυξη των σεναρίων για τις μικρού μήκους ταινίες του τελικού project.
Με την Κάτια Γκουλιώνη
Με τον Σύλλα Τζουμέρκα
Με τον Γιώργο Καρβέλα
Με Μάνθο Σάρδη
Παράδοση κινηματογραφικού project: Το μονοπλάνο.
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Παράδοση κινηματογραφικού project: Προσωπικό.
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Με την Σοφία Κόκκαλη
Με τον Ευθύμη Kosemund Σανίδη
Δουλειά πάνω στις ιδέες και τα σενάρια των συμμετεχόντων
Με την casting director Σοφία Δημοπούλου.
Το casting (διανομή ρόλων) είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της προ-παραγωγής μια ταινίας, σειράς ή ενός διαφημιστικού, και έχει άμεσο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.
Πόσο καθορίζει την επιτυχία όλης της διαδικασίας η ικανότητα επικοινωνίας σε πολλαπλά επίπεδα και μεταξύ των καλλιτεχνικών συντελεστών;
Με την Μαρία Σκουλά
Με την Ευαγγελία Κρανιώτη
Με την Πηνελόπη Βαλτή
Με την Σοφία Βάσο
Με την Αγγελική Παπούλια
Με τον Γιάννη Οικονομίδη
Οι συμμετέχοντες σπουδαστές θα έχουν ατομικές συναντήσεις με τον Χρήστο Πυθαρά πάνω στην οριστικοποίηση των σεναρίων και την προετοιμασία τους σχετικά με casting ηθοποιών, εύρεση location γυρίσματος, ντεκουπάζ, συνεργάτες συνεργείου και εξοπλισμό.
Με τον Γιώργο Γούση
Με την Έλενα Τοπαλίδου
Με τον Άκη Καπράνο
Με τον Αλέξανδρο Βούλγαρη
Με τον Μανώλη Μαυρή
Με τον Θανάση Νεοφώτιστο
Με τον Γιάννη Τσορτέκη
Με την Ασημίνα Προέδρου
Με τον Δημήτρη Ξανθόπουλο
Με την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Με τους Προκόπη Βλασερό (SFX artist) και τον Γιάννη Αγελαδόπουλο (VFX artist)
Με τον Ανδρέα Κωνσταντίνου
Με τον Φωκίων Μπόγρη
Με τον Ντίνο Τσέλη
Με τον Γιάννη Χαλκιαδάκη
Με την Ζακλίν Λέντζου
S