S
Με το τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν:
1. Σκηνοθετήσει μια Μικρού Μήκους Ταινία.
2. Σκηνοθετήσει μια κινηματογραφική άσκηση:
Το Μονοπλάνο.
3. Σκηνοθετήσει ένα κινηματογραφικό project:
Το Προσωπικό.
4. Σκηνοθετήσει ένα Μουσικό Βίντεο
5. Σκηνοθετήσει μια σκηνή στην τάξη στο πλαίσιο του Directing Workshop.
6. Συμμετάσχει σαν οπερατέρ, ηχολήπτες, βοηθοί σκηνοθέτη, σκηνογράφοι και βοηθοί παραγωγής σε σκηνές συμμαθητών τους.
7. Συμμετάσχει σε 100 ώρες πρακτικού γυρίσματος κατά τη διάρκεια των Directing Workshops
8. Παρακολουθήσει 42 masterclasses με τους:
— Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο (Σενάριο)
— Πηνελόπη Βαλτή (Σκηνογραφία)
— Δήμητρα Βλαγκουπούλου (Υποκριτική)
— Αλέξανδρο Βούλγαρη (Σκηνοθεσία & Μουσική Κινηματογράφου)
— Κάτια Γκουλιώνη (Υποκριτική)
— Γιώργο Δανόπουλο (Ντοκιμαντέρ)
— Σοφία Δημοπούλου (Casting Director)
— Ευγένιο Διονυσόπουλο GSC (Δ. Φωτογραφίας)
— Σοφία Εξάρχου (Σκηνοθεσία)
— Βαγγέλη Ευαγγελινό (Υποκριτική)
— Νεριτάν Ζιντζιρία (Σκηνοθεσία)
— Γιώργο Ζώη (Σκηνοθεσία)
— Δομίνικο Ιγνατιάδη (Ντοκιμαντέρ)
— Μαρία Καλλιμάνη (Υποκριτική)
— Χρήστο Καρακέπελη (Ντοκιμαντέρ)
— Ευαγγελία Κρανιώτη (Visual Art & Ντοκιμαντέρ)
— Αλέξη Κουκιά-Παντελή (Σκηνοθεσία)
— Σοφία Κόκκαλη (Υποκριτική)
— Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο (Σενάριο)
— Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο (Ντοκιμαντέρ)
— Ζακλίν Λέντζου (Σκηνοθεσία)
— Αλέξανδρο Λογοθέτη (Υποκριτική)
— Θάνο Λυμπερόπουλο (Κάμερα)
— Μανώλη Μαυρή (Σκηνοθεσία)
— Φωκίων Μπόγρη (Σκηνοθεσία)
— Θανάση Νεοφώτιστο (Σκηνοθεσία)
— Λέανδρο Ντούνη (Σχεδιασμός & Μίξη Ήχου)
— Δημήτρη Ξανθόπουλο (Υποκριτική)
— Μάκη Παπαδημητρίου (Υποκριτική)
— Αργύρη Παπαδημητρόπουλο (Σκηνοθεσία)
— Αγγελική Παπούλια (Υποκριτική)
— Στέργιο Πάσχο (Σκηνοθεσία)
— Γιώργο Πυρπασόπουλο (Υποκριτική)
— Ευθύμη Kosemund Σανίδη (Σκηνοθεσία)
— Μιχάλη Σαράντη (Υποκριτική)
— Μάνθο Σάρδη (Color Correction)
— Γιάννη Στάνκογλου (Υποκριτική)
— Γιώργο Τελτζίδη (Σενάριο)
— Σύλλα Τζουμέρκα (Σκηνοθεσία)
— Ντίνο Τσέλη (Μουσική Κινηματογράφου)
— Άγγελο Φραντζή (Σκηνοθεσία)
— Γιάννη Χαλκιαδάκη (Μοντάζ)
9. Παρακολουθήσει 5 πρακτικά workshops:
— Διεύθυνσης Φωτογραφίας με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο GSC
— Color Correction με τον Μάνθο Σάρδη
— Κάμερας με τον Θάνο Λυμπερόπουλο
— Μοντάζ
— Ηχητικού Σχεδιασμού με τον Λέανδρο Ντούνη
10. Παρακολουθήσει 410+ προγραμματισμένες ώρες μαθήματος.
11. Συμμετάσχει σε επαγγελματικά γυρίσματα διαφημιστικών και μουσικών βίντεο των εταιρειών Art Renegade & Kiss the Frog.
12. Θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης σπουδών από τις εταιρείες παραγωγής Art Renegade & Kiss the Frog.
13. Με το τέλος του σεμιναρίου οι δουλειές των μαθητών θα προβληθούν σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας.
– Γνωριμία
– Τι είναι σκηνοθεσία
– Αφήγηση: Κατανόηση και στόχοι
– Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών
– Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας ταινιών μεγάλου μήκους
– Χωροχρόνος στον κινηματογράφο
– Αφήγηση: Κατανόηση και στόχοι
– Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών
– Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας ταινιών μεγάλου μήκους
– Χωροχρόνος στον κινηματογράφο
– Ποια τα τέσσερα στάδια παραγωγής μιας ταινίας και ποιος ο ρόλος του σκηνοθέτη σε όλα τα στάδια παραγωγής
– Βασικοί συντελεστές/συνεργάτες του σκηνοθέτη σε μία κινηματογραφική παραγωγή και ποιος ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο παραγωγής
– Ανάλυση και επεξήγηση κινηματογραφικής ορολογίας όπως ντεκουπάζ, ρεπεράζ, όρντινο, ρακόρ κτλ.
– Προϋπολογισμός
– Φορείς χρηματοδότησης
– Φεστιβαλική διανομή
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό σε όλη τη διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Κάστινγκ
– Πρόβα
– Δουλειά εκτός πρόβας
– Γύρισμα
Θέαση και αποδόμηση σημαντικών ερμηνευτικών στιγμών και σκηνών από ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό σε όλη τη διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Χτίσιμο ρόλου/χαρακτήρα
– Προσεγγίζοντας ένα κείμενο
– Σενάριο/κείμενο: Προσεγγίζοντας την πρόζα
– Πρακτικές ασκήσεις
– Ηθοποιός και μοντάζ: Πώς η διαδικασία του post-production διαμορφώνει την τελική ερμηνεία του ηθοποιού και δημιουργεί το ύφος του χαρακτήρα
Η μικρού μήκους ταινία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:
Διαφορετικές φόρμες αφήγησης και θέαση ταινιών.
Παρουσίαση και ανάλυση 1ου Project:
– Τι είναι & πως ορίζεται κινηματογραφικά.
– Ποια η δραματουργική του χρησιμότητα.
– Η ιδιαιτερότητα της σύνθεσης του κάδρου του.
– Μονοπλάνο και υποκριτική των ηθοποιών.
– Θέαση μερικών από των σπουδαιότερων μονοπλάνων στην ιστορία του κινηματογράφου.
Θεωρητικές γνώσεις & παραδείγματα ταινιών σχετικά με:
– Σύνθεση & μεγέθη κάδρου
– Γωνίες λήψης
– Άξονας κινηματογράφησης
– Είδη & χρήση φακών
Workshop με τον Θάνο Λυμπερόπουλο:
– Βασική χρήση των φακών
– Σύνθεση κάδρου
– Μέγεθος κάδρου, γωνία λήψης και κίνηση κάμερας
– Κάδρο και δραματουργία
– Παραδείγματα ταινιών
– Τεχνική προσέγγιση στο τρόπο χρήσης μιας κάμερας
Παρουσίαση και ανάλυση 2ου project πάνω στη σκηνοθεσία και παραγωγή μουσικών βίντεο.
Masterclass και Workshop με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο GSC:
– Ποιος ο ρόλος του Διευθυντή Φωτογραφίας
– Τι είναι η φωτογραφία σε μία ταινία
– Τεχνικές φωτισμού
– Τι φώτα χρησιμοποιούνται και με ποιον σκοπό
α) Ανάλυση Κειμένου
β) Πρόβα Ηθοποιών
Στήσιμο ενός Directing Workshop από τον Χρήστο Πυθαρά, σε συνεργασία με επαγγελματίες ηθοποιούς.
Βήμα-βήμα θα σκηνοθετήσουμε μια σκηνή σύμφωνα με τις έννοιες:
α) Ντεκουπάζ
β) Άξονας
γ) Continuity
δ) Καδράρισμα
ε) Συνέπεια
στ) Ύφος/Ταυτότητα
Ο κάθε μαθητής θα σκηνοθετήσει μία σκηνή από μία μεγάλου μήκους ταινία, έχοντας στην διάθεση του δύο ώρες.
Θα δουλέψει με δύο επαγγελματίες ηθοποιούς και θα συνεργαστεί με συμμαθητές του στα πόστα του οπερατέρ, ηχολήπτη και βοηθού σκηνοθέτη.
Το κάθε πόστο θα έχει τον αντίστοιχο υπεύθυνο καθοδήγησης από τους εξωτερικούς συνεργάτες του σεμιναρίου.
Όλοι οι μαθητές θα σκηνοθετήσουν μια σκηνή και θα περάσουν από τα τρία πόστα, σε σκηνές συμμαθητών τους.
– Πως «περνάμε» το υλικό (import)
– Πως ορίζουμε τα presets
– Βασικές λειτουργίες / τεχνικές
– Export
– Τεχνικές αφήγησης
– Διαφορετικά cut μιας σκηνής από ταινίες μεγάλου μήκους και η διαφορά στη δραματουργία της κάθε εκδοχής.
– Μοντάζ της σκηνής του directing workshop
Με τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο.
Στο πλαίσιο του masterclass σεναρίου θα αναλυθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του αφηγήματος και πως αυτά αξιοποιούνται στο πλαίσιο της σεναριακής αφήγησης.
Θα γίνει ιδιαίτερη εστίαση σε ζητήματα όπως:
— Η μορφή του σεναρίου
— Σεναριακή απόδοση λογοτεχνικών κειμένων
— Τρόποι οργάνωσης της σεναριακής αφήγησης
Με τον Γιώργο Τελτζίδη.
Με τον Δημήτρη Κουτσιαμπασάκο.
Στο πλαίσιο του masterclasss ντοκιμαντέρ θα αναλυθούν κομβικά σημεία στη δημιουργία μιας ταινίας ντοκιμαντέρ, από τη σύλληψή της έως τη διανομή της, μέσα από την παρουσίαση συγκεκριμένων παραδειγμάτων.
Θα συζητηθούν ζητήματα όπως η επιλογή του θέματος ενός ντοκιμαντέρ, η σημασία της έρευνας, τρόποι αναπαράστασης της πραγματικότητας, ηθικά διλήμματα, η χρήση του αρχειακού υλικού, τρόποι διαχείρισης του voice over και η τεχνική επεξεργασία του ντοκιμαντέρ ως μια δεύτερη ευκαιρία.
Με τον Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο.
Με την Σοφία Εξάρχου.
Παρουσίαση και ανάλυση 3ου project.
Πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα δοθούν μόνο την ημέρα της παρουσίασης του.
– Παραδείγματα και ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
– Τεχνικές αφήγησης
– Ρυθμός
– Διαχείριση χωροχρόνου
– Παρουσίαση χαρακτήρων και των δράσεων
– Εξέλιξη της πλoκής
Με τον Χρήστο Πυθαρά
– Διαφορετικά είδη ταινιών τεκμηρίωσης
– Τεχνικές αφήγησης
– Προσέγγιση και προετοιμασία
– Θέαση και ανάλυση σπουδαίων ντοκιμαντέρ
– Μεγάλου μήκους φόρμα
Με τον Χρήστο Πυθαρά
– Διαφορετικά είδη ταινιών τεκμηρίωσης
– Τεχνικές αφήγησης
– Προσέγγιση και προετοιμασία
– Θέαση και ανάλυση σπουδαίων ντοκιμαντέρ
– Μικρού μήκους φόρμα
Μικρά και μεγάλα κινηματογραφικά διαμάντια.
Α. Ιδέες Μικρού Μήκους
Σεναριακή ανάπτυξη των ιδεών για τις ταινίες μικρού μήκους.
Β. Προ-παραγωγή (Α’)
Η σημασία της προετοιμασίας.
Τα στάδια οργάνωσης
-Ηθοποιοί
-Συνεργάτες
-Production breakdown
-Εξοπλισμός
-Πρόβα
-Ρεπεράζ
-Ντεκουπάζ
Με την Πηνελόπη Βαλτή.
Με τον Λέανδρο Ντούνη
– Η ηχοληψία στο γύρισμα
– Τα στάδια του ήχου στο post production:
α. Καθαρισμός πρόζας
β. Ατμόσφαιρες
γ. Folley
δ. Sound effects
ε. Mixage
– Πρακτικό workshop σε σκηνές από μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και animation ταινίες.
Με την Δήμητρα Βλαγκοπούλου.
Παράδοση των σκηνών directing workshops.
Θέαση όλων των σκηνών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Ανάπτυξη των σεναρίων για τις μικρού μήκους ταινίες του τελικού project.
Με τον Νεριτάν Ζιντζιρία.
Με τον Σύλλα Τζουμέρκα.
Με τον Γιώργο Ζώη.
Με τον Μάνθο Σάρδη.
Με τον Αλέξανδρο Βούλγαρη.
Δουλειά πάνω στις ιδέες και τα σενάρια των συμμετεχόντων.
Παράδοση κινηματογραφικού project: Το μονοπλάνο.
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Παράδοση project: Μουσικό Βίντεο
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Παράδοση κινηματογραφικού project: Προσωπικό.
Θέαση όλων των εργασιών.
Με τον Μανώλη Μαυρή.
Με την Μαρία Καλλιμάνη.
Με τον Ευθύμη Kosemund Σανίδη.
Με τον Χρήστο Καρακέπελη.
Δουλειά πάνω στις ιδέες και τα σενάρια των συμμετεχόντων.
Με την Ευαγγελία Κρανιώτη.
Με τον Αλέξη Κουκιά.
Με την Ζακλίν Λέντζου.
Ανάπτυξη σεναρίων των συμμετεχόντων
Με την Αγγελική Παπούλια.
Με τον Θανάση Νεοφώτιστο.
Οι συμμετέχοντες σπουδαστές θα έχουν ατομικές συναντήσεις με τον Χρήστο Πυθαρά πάνω στην οριστικοποίηση των σεναρίων και την προετοιμασία τους σχετικά με casting ηθοποιών, εύρεση location γυρίσματος, ντεκουπάζ, συνεργάτες συνεργείου και εξοπλισμό.
Με τον Μάκη Παπαδημητρίου.
Με τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο.
Με τον Στέργιο Πάσχο.
Με τον Μιχάλη Σαράντη.
Με τον Γιάννη Στάνκογλου.
Με τον Άγγελο Φραντζή.
Με την Σοφία Κόκκαλη.
Με τον Φωκίων Μπόγρη.
Με τον Βαγγέλη Ευαγγελινό.
Με τον Αλέξανδρο Λογοθέτη.
Με τον Γιώργο Πυρπασόπουλο.
Με την Σοφία Δημοπούλου.
Με την Κάτια Γκουλιώνη.
Με τον Δημήτρη Ξανθόπουλο
Με τον Γιάννη Χαλκιαδάκη.
Με τον Ντίνο Τσέλη.
S