S
Με το τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες μαθητές θα έχουν:
1. Σκηνοθετήσει μια μικρού μήκους ταινία.
2. Σκηνοθετήσει μια κινηματογραφική άσκηση: Το Μονοπλάνο.
3. Σκηνοθετήσει ένα κινηματογραφικό project: Το Προσωπικό.
4. Σκηνοθετήσει μια σκηνή στην τάξη στο πλαίσιο του directing workshop.
5. Συμμετάσχει σαν οπερατέρ, ηχολήπτης, βοηθός σκηνοθέτη και βοηθός παραγωγής σε σκηνές συμμαθητών τους.
6. Παρακολουθήσει 10 masterclasses με τους:
–Γιώργο Ζώη
–Ιωάννα Μπολομύτη
–Γιάννη Οικονομίδη
–Μάκη Παπαδημητρίου
–Αργύρη Παπαδημητρόπουλο
–Αγγελική Παπούλια
–Μαρίσα Τριανταφυλλίδου
–Φίλιππο Τσίτο
–Γιώργο Τσούργιαννη
–Ελίνα Ψύκου
7. Παρακολουθήσει τέσσερα πρακτικά workshops:
–Διεύθυνσης Φωτογραφίας με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο
–Κάμερα με τον Νίκο Θωμά
–Μοντάζ με τον Κώστα Δαβελά
–Ηχητικού Σχεδιασμού με τον Γιάννη Γιαννακόπουλο
8. Παρακολουθήσει 250 προγραμματισμένες ώρες μαθήματος.
9. Προοπτική συμμετοχής στην παραγωγή μικρού και μεγάλου μήκους ταινιών και μουσικών βίντεο, εφόσον τρέξουν γυρίσματα από τους συντελεστές του σεμιναρίου.
10. Με το τέλος του σεμιναρίου οι δουλειές των μαθητών θα παιχτουν σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας.
– Γνωριμία
– Τι είναι σκηνοθεσία
– Αφήγηση: Κατανόηση και στόχοι
– Αναγνώριση σκηνοθετικής ταυτότητας μέσω ανάλυσης και αποδόμησης ταινιών σπουδαίων δημιουργών
– Γραμματική του κινηματογράφου. Αποδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας ταινιών μεγάλου μήκους
– Ποια τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του ο σκηνοθέτης για να υλοποιήσει το όραμά του.
– Ποια τα τέσσερα στάδια παραγωγής μιας ταινίας και ποιος ο ρόλος του σκηνοθέτη σε όλα τα στάδια παραγωγής
– Βασικοί συντελεστές/συνεργάτες του σκηνοθέτη σε μία κινηματογραφική παραγωγή και ποιος ο ρόλος τους σε κάθε στάδιο παραγωγής
– Ανάλυση και επεξήγηση κινηματογραφικής ορολογίας όπως ντεκουπάζ, ρεπεράζ, όρντινο, ρακόρ κτλ.
Η συνεργασία του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό καθ’όλη την διάρκεια δημιουργίας μιας ταινίας
– Κάστινγκ
– Πρόβα
– Δουλειά εκτός πρόβας
– Γύρισμα
– Χτίσιμο ρόλου / χαρακτήρα
– Προσεγγίζοντας ένα κείμενο
– Σενάριο / κείμενο: Προσεγγίζοντας την πρόζα
– Πρακτικές ασκήσεις
– Ηθοποιός και μοντάζ: Πώς η διαδικασία του post production διαμορφώνει την τελική ερμηνεία του ηθοποιού και δημιουργεί το ύφος του χαρακτήρα
Μέσα από θέαση και ανάλυση σπουδαίων κινηματογραφικών παραδειγμάτων θα αποδομήσουμε και αναγνωρίσουμε την έμπρακτη δουλειά του ηθοποιού σε σχέση με την ερμηνεία του στο πλάνο / ταινία, όσον αφορά:
– Μέθοδοι και προσέγγιση
– Κάδρο και ερμηνεία
– Αυτοσχεδιασμός και συνθήκες
– Εσωτερική χορογραφία και σταμπιλαρίσματα
– Συντονισμός
– Δραματουργία χαρακτήρα
– Εμπιστοσύνη και έκθεση
-Η μικρού μήκους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό:
Διαφορετικές φόρμες αφήγησης
Masterclass σεναρίου με τον Φίλιππο Τσίτο
Masterclass και Workshop με τον Ευγένιο Διονυσόπουλο
– Ποιος ο ρόλος του Διευθυντή Φωτογραφίας
– Τι είναι η φωτογραφία σε μία ταινία
– Τεχνικές φωτισμού
– Τι φώτα χρησιμοποιούνται και με τι σκοπό
– Workshop κάμερας
– Τεχνική προσέγγιση στο τρόπο χρήσης μιας HD κάμερας
– Βασική χρήση των φακών
– Σύνθεση κάδρου
– Μέγεθος κάδρου και γωνία λήψης
– Κάδρο και δραματουργία
– Παραδείγματα ταινιών
Στήσιμο ενός Directing Workshop, σε συνεργασία με επαγγελματίες ηθοποιούς, από τον Χρήστο Πυθαρά. Βήμα – βήμα θα σκηνοθετηθούν οι σκηνές σύμφωνα με τις έννοιες:
α) Ντεκουπάζ
β) Άξονας
γ) Continuity
δ) Καδράρισμα
ε) Συνέπεια
στ) Ύφος / Ταυτότητα
Παρουσίαση και ανάλυση 1ου Project
-Τι είναι / πως ορίζεται κινηματογραφικά.
-Ποια η δραματουργική του χρησιμότητα.
-Η ιδιαιτερότητα της σύνθεσης του κάδρου του.
-Μονοπλάνο και υποκριτική των ηθοποιών.
-Θέαση μερικών από των σπουδαιότερων μονοπλάνων στην ιστορία του κινηματογράφου.
Παρουσίαση και ανάλυση 2ου project.
Πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα δοθούν μόνο την ημέρα της παρουσίασης του.
– Παραδείγματα και ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
– Τεχνικές αφήγησης
– Ρυθμός
– Διαχείριση χωροχρόνου
– Παρουσίαση χαρακτήρων και των δράσεων
– Εξέλιξη της πλόκης
Workshop με τον Κώστα Δαβελά
– Πως «περνάμε» το υλικό (import)
– Πως ορίζουμε τα presets
– Βασικές λειτουργίες / τεχνικές
– Export
– Τεχνικές αφήγησης
– Διαφορετικά cut μιας σκηνής από ταινίες μεγάλου μήκους και η διαφορά στη δραματουργία της κάθε εκδοχής.
– Μοντάζ της σκηνής του directing workshop
Ο κάθε μαθητής θα σκηνοθετήσει μια σκηνή από μια μεγάλου μήκους ταινία, έχοντας στην διάθεση του δύο ώρες. Θα δουλέψει με δύο επαγγελματίες ηθοποιούς και θα συνεργαστεί με συμμαθητές του στα πόστα του οπερατέρ, ηχολήπτη και βοηθού σκηνοθέτη. Το κάθε πόστο θα έχει τον αντίστοιχο υπεύθυνο καθοδήγησης από τους εξωτερικούς συνεργάτες του σεμιναρίου. Όλοι οι μαθητές θα σκηνοθετήσουν μια σκηνή και θα περάσουν από όλα τα πόστα, σε σκηνές συμμαθητών τους.
Masterclass με την Ελίνα Ψύκου.
Masterclass Παραγωγής με τον Γιώργο Τσούργιαννη.
Σαββατοκύριακο σεναριακής ανάπτυξης των ιδεών για τις ταινίες μικρού μήκους.
– Η ηχοληψία στο γύρισμα
– Τα στάδια του ήχου στο post production:
α. Καθαρισμός πρόζας
β. Ατμόσφαιρες
γ. Folley
δ. Sound effects
ε. Mixage
– Πρακτικό workshop σε σκηνές από μεγάλου μήκους, μικρού μήκους και animation ταινίες.
– Διαφορετικά είδη ταινιών τεκμηρίωσης
– Τεχνικές αφήγησης
– Προσέγγιση και προετοιμασία
– Θέαση και ανάλυση σπουδαίων ντοκυμαντέρ
Masterclass Υποκριτικής με την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου.
Η σημασία της προετοιμασίας.
Τα στάδια οργάνωσης
– Ηθοποιοί
– Συνεργάτες
– Production Breakdown
– Εξοπλισμός
– Πρόβα
– Ρεπεράζ
– Ντεκουπάζ
Παράδοση κινηματογραφικού project: Το μονοπλάνο
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Παράδοση σκηνής directing workshop.
Θέαση όλων των σκηνών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Παράδοση κινηματογραφικού project: Προσωπικό πρότζεκτ
Θέαση όλων των εργασιών, ανάλυση, κριτική και feedback.
Σαββατοκύριακο ανάπτυξης του σεναρίου και προ-παραγωγής της ταινίας. Προετοιμασία pitching.
Pitching εντός της τάξης. Ο κάθε μαθητής θα έχει στην διάθεση του 10 λεπτά να παρουσιάσει την ιστορία της ταινίας του, πως σκέφτεται να την γυρίσει και τι ανάγκες υπάρχουν σε σχέση με ηθοποιούς, συνεργάτες, εξοπλισμό και τοποθεσίες γυρισμάτων. Τα τελευταία τρία λεπτά, θα είναι ο χρόνος που θα ανοίξει διάλογο με τους συμμαθητές του και με τους καλεσμένους.
Masterclass me τον Γιάννη Οικονομίδη
Masterclass με τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο
Masterclass Υποκριτικής με την Αγγελική Παπούλια
Masterclass Υποκριτικής με τον Μάκη Παπαδημητρίου
Masterclass Παραγωγής ταινιών μικρού μήκους με την Ιωάννα Μπλομύτη
Ο Απρίλιος μέχρι μέσα Μαΐου θα κυλήσει με 4 ατομικές 30λεπτες συναντήσεις με τον Χρήστο Πυθαρά όπου θα δουλευτούν οι ταινίες περαιτέρω στην προ-παραγωγή τους και στην σκηνοθετική προσέγγιση.
Μέσα Μαΐου με μέσα Ιουλίου είναι ο χρόνος που οι μαθητές γυρίζουν τις ταινίες τους. Το πρόγραμμα προετοιμασίας της ταινίας και των γυρισμάτων το ορίζουν οι ίδιοι. Το τελικό cut θα παραδοθεί αρχές Οκτωβρίου.
Οι ταινίες θα προβληθούν σε κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας τέλη Οκτωβρίου.
S