The Seminar
Έξι σημαντικοί, σύγχρονοι έλληνες σκηνοθέτες και ηθοποιοί παραδίδουν από ένα 4ωρο masterclass όπου παρουσιάζουν, αναλύουν, αποδομούν και συζητούν για την τέχνη τους.

Το σεμινάριο είναι κατάλληλο για φοιτητές και απόφοιτους δραματικών και κινηματογραφικών σχολών, για όσους ασχολούνται επαγγελματικά με την υποκριτική ή με την σκηνοθεσία κινηματογράφου μα και για όσους κινηματογραφόφιλους θέλουν να αποκτήσουν πληροφορίες και γνώσεις για το πως φτιάχονονται οι ταινίες και πως προσεγγίζουν οι ηθοποιοί τους ρόλους τους.

Οι συναντήσεις των Masterclasses είναι χωρισμένες σε 4 θεματικές.

1) Ανάπτυξη όλου του φάσματος δουλειάς και προσέγγισης στο επάγγελμα του εκάστοτε καλεσμένου, μέσα από ένα σύνολο ερωτήσεων που θα έχουν λάβει νωρίτερα οι ίδιοι και οι συμμετέχοντες “μαθητές”.

Ενδεικτικές θεματικές για τους σκηνοθέτες

Σενάριο | Κάστινγκ | Σκηνοθεσία ηθοποιών | Ντεκουπάζ | Ρεπεραζ | Συνεργείο | Γύρισμα | Μοντάζ

Ενδεικτικές θεματικές για τους ηθοποιούς

Σενάριο | Πρόβα | Έρευνα | Χτίσιμο χαρακτήρων | Προετοιμασία | Συνεργασία με τους άλλους ηθοποιούς | Γύρισμα

2) Σκηνοθετική ή ερμηνευτική αποδόμηση μίας σκηνής από μια ταινία που έχουν σκηνοθετήσει ή συμμετείχαν σαν ηθοποιοί.

3) Σκηνοθετική ή ερμηνευτική αποδόμηση μίας σκηνής από μια ξενόγλωσση  ταινία.

4) Ανάπτυξη μιας θεματικής που τους αφορά και τους απασχολεί επαγγελματικά στην παρούσα φάση της καριέρας τους.

Οι συμμετέχοντες “μαθητές” θα λάβουν στην πρώτη συνάντηση ένα usb με την φιλμογραφία των σκηνοθετών και των ηθοποιών του σεμιναρίου, 21 ταινίες στο σύνολο

Specifics

Οι δύο πρώτες συναντήσεις και η τελευταία θα είναι με τον Χρήστο Πυθαρά για την ομαλή ένταξη στα επερχόμενα masterclasses.

 

Μέσω κινηματογραφικών αναφορών θα συζητηθούν θέματα όπως:

– Τι είναι σκηνοθεσία

– Η έννοια και σημασία της αφήγησης

– Κινηματογραφική γλώσσα

– Ερμηνευτικές προσεγγίσεις και μέθοδοι

– Σκηνοθεσία ηθοποιών

– Χτίσιμο ρόλων

 

Με το τέλος του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν παρακολουθήσει:

– Έξι τετράωρα masterclasses με τους σκηνοθέτες και τους ηθοποιούς του σεμιναρίου.

– Τρεις τετράωρες εισαγωγικές συναντήσεις με τον Χρήστο Πυθαρά.

– Λάβει κασετίνα με την φιλμογραφία των σκηνοθετών και των ηθοποιών, 21 ταινίες στο σύνολο.

– Λάβει βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου.

MASTERCLASSES
Ελίνα Ψύκου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά (2013) | Ο γιος της Σοφίας (2017)
Φωκίων Μπόγρης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Κάθαρση (2009) | Family Tree (2012) | Πρόστιμο (2020)
Δομίνικος Ιγνατιάδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Curriculum Vitae (2013) | Village Potemkin (2017) | Η Γερμανίδα με το Ποδήλατο (2021) | Prison Blues (2023)
Πηνελόπη Βαλτή
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Ιστορία 52 (2008) | Στρέλλα (2009) | Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά (2013) | Ξενία (2014) | Park (2016) | Ο Γιος της Σοφίας (2017) | Cosmic Candy (2019)
Σοφία Δημοπούλου
CASTING DIRECTOR
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Ο Γιος της Σοφίας (2017) | Third Kind (2018) | Ευτυχία (2019) | Σιωπηλός Δρόμος (2021)
Ευαγγελία Κρανιώτη
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Exotica, Erotica, Etc. (2015) | Obscuro Barroco (2018)  
Προκόπης Βλασερός
SFX ARTIST
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Miss Violence (2013) | Νήμα (2016) | Καλάβρυτα 1943 (2021) | Αγία Έμυ (2021) | Man of God (2021)
Μάνθος Σάρδης
COLOURING
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Γαβριέλα, η Γερμανίδα με το Ποδήλατο (2021) | Μπιούτι (2021) | Κύβος (2022)
Γιώργος Γούσης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Ο Χειροπαλαιστής (2020) | Μαγνητικά Πεδία (2021) | Χειροπαλαιστής (2022) |
Ευθύμης Kosemund Σανίδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: ΙΙ (2014) | Odette (2016) | Astrometal (2017) | Άκτιστο Φως (2017) | Όλες οι Φωτιές, η Φωτιά (2019)
Ανδρέας Κωνσταντίνου
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Μικρά Αγγλία (2013) | Ουζερί Τσιτσάνης (2015) | Ακίνητο Ποτάμι (2018) | Ευτυχία (2019) | Monday (2020) | .dog (2021)
Γιάννης Αγελαδόπουλος
VFX ARTIST
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Νήμα (2015) | Winona (2019) | Cosmic Candy (2019) | Ντάνιελ '16 (2020) | Άνεμος Ελευθερίας (2021) | Αγέλη Προβάτων (2021) | Σελήνη, 66 Ερωτήσεις (2021)
Γιάννης Τσορτέκης
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Wasted Youth (2011) | Το Μικρό Ψάρι (2014) | Suntan (2016) | Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς (2020) | Maestro (2022)
Μαρία Σκουλά
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Λευτέρης Δημακόπουλος (1993) | Ο Γκόγκος (2001) | Η Επιστροφή (2007) | September (2013) | Miss Violence (2014) | Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ (2019)
Μαρία Καλλιμάνη
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Μαχαιροβγάλτης (2010) | Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά (2013) | Στο Σπίτι (2014) | To Mικρό Ψάρι (2014) | Interupption (2015) | The Waiter (2018) | Μπάσταρδα (2022)
Δημήτρης Ξανθόπουλος
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Η Ψυχή στο Στόμα (2006) | Μαχαιροβγάλτης (2010) | Όλες οι Φωτιές η Φωτιά (2019) | Ζίζοτεκ (2019) | Παρί (2020) | Αγέλη Προβάτων (2021)
Έλενα Τοπαλίδου
ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Interupption (2015) | Helga is in Lund (2016) | Phalaenopsis Alba (2018) | Bella (2020) | Σελήνη, 66 Ερωτήσεις (2020) | Soul Food (2021) | Μαγνητικά Πεδία (2021)
Σύλλας Τζουμέρκας
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Χώρα Προέλευσης (2010) | Blast (2014) | Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών (2019)
Θανάσης Νεοφώτιστος
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ: Προσευχή (2014) | Λεωφόρος Πατησίων (2018) | AirHostess-737 (2022)
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ